Prášily
Kapitoly
- NOVÁ HŮRKA - Základní údaje
- NOVÁ HŮRKA - Urbanistická analýza
- NOVÁ HŮRKA - Architektonická analýza
- NOVÁ HŮRKA - Podmínky pro zachování krajinného rázu
- PASEKA - BOR - Základní údaje
- PASEKA - BOR - Urbanistická analýza
- PASEKA - BOR - Architektonická analýza
- PASEKA - BOR - Podmínky pro zachování krajinného rázu
- PRÁŠILY - Základní údaje
- PRÁŠILY - Urbanistická analýza
- PRÁŠILY - Architektonická analýza
- PRÁŠILY - Podmínky pro zachování krajinného rázu
- SLUČÍ TAH - Základní údaje
- SLUČÍ TAH - Urbanistická analýza
- SLUČÍ TAH - Architektonická analýza
- SLUČÍ TAH - Podmínky pro zachování krajinného rázu
Interaktivní mapa
SLUČÍ TAH - Podmínky pro zachování krajinného rázu
-
Vísku již dále půdorysně nerozšiřovat ani nestavět další solitérní stavby či soubory staveb ve volné krajině.
-
Důsledně bránit zástavbě na protilehlé straně komunikace.
-
V sídelní enklávě je možné vystavět jeden jednopodlažní objekt na místě zaniklého hostince v severním ukončení kompaktního souboru, nejvýše však v půdorysném rozsahu původní budovy.
-
Vzhledem k výrazné hodnotě prostoru centra struktury, který vznikl po likvidaci historického objektu a který je v současnosti významně spoluvytvářen mohutným listnatým solitérem, je vhodnější ponechat tuto plochu bez další zástavby. Ve výjimečném případě je možno objekt realizovat v části pozemku přivrácené k lesu, s přístupem z jihovýchodní strany. Stavba nesmí svým objemem nenarušovat habitus stromu a ve směru od hlavní komunikace je rovněž nezbytné zachovat spojitou zatravněnou plochu bez jakýchkoli zpevněných povrchů a cest. Je však třeba mít na zřeteli, že tento stavební počin poruší logiku historické půdorysné struktury (převažující linie zástavby přimknutá ke komunikaci) a prostorově ji roztříští.
-
Kromě výše uvedených případů nestavět jakékoli další objekty mezi komunikací a existující zástavbou či v zadních traktech staveb.
-
Zejména v prostoru kolem silnice a v segmentu s dochovanou strukturou plužiny (odvodňovací příkopy) zachovat zemědělský charakter enklávy. Plochu náletové zeleně uprostřed enklávy již tedy dále nerozšiřovat.
Celkové hodnocení
Enkláva (po případném doplnění jedné či dvou staveb ve výše specifikovaných pozicích) by měla patřit do stabilizovaných území s vyloučením jakéhokoli půdorysného rozvoje..
Krajinářské hodnocení ve vztahu k územnímu plánu
-
Při dodržení zásad případné obnovy zaniklých objektů je existující územní plán principielně v souladu se zásadami ochrany dochovaného krajinného rázu.
Oblasti krajinného rázu
Hodnotné objekty
Parametry
Typ plužiny: | úseková a lánová |
Stávající urbanistická struktura: | jádro sídla – hromadná struktura |
Celková architektonická hodnota sídla: | 2 - 3 vysoká - průměrná |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | 4 částečná |
Dochovanost plužiny: | 4 - 5 částečná až nedochovaná |
Typ plužiny: | úseková |
Dochovanost urbanistického typu: | 4 částečná |
Stávající urbanistická struktura: | solitérní stavby |
Celková architektonická hodnota sídla: | 2 vysoká |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | |
obytná zástavba | 3 dobrá |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | |
areál bývalé sklárny | 3 dobrá |
Dochovanost plužiny: | 3 dobrá |
Typ plužiny: | úseková |
Dochovanost urbanistického typu: | |
Hromadná soustředěná víska | 0 nedochována – soubor zanikl |
Dochovanost urbanistického typu: | |
Hromadná silniční víska | 2 velmi dobře dochována |
Dochovanost plužiny: | 3 dobrá |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | 3 – 4 dobrá - částečná |
Celková architektonická hodnota sídla: | 3 průměrná |
Stávající urbanistická struktura: | jednořadá silniční , samostatně stojící stavba |
Dochovanost urbanistického typu: | 2 velmi dobře dochovaný |
Typ plužiny: | úseková a dělených úseků |
Dochovanost plužiny: | 3 dobrá |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | 4 částečná |
Celková architektonická hodnota sídla: | 3 průměrná |
Aktuality
-
Propagační leták
16. 9. 2010Do konce ledna 2011 vydá Správa NP a CHKO Šumava propagač… -
Nová knižní publikaci
16. 9. 2010…