KvC I (Borová Lada)
Urbanistická charakteristika
Historický půdorysný typ: hromadná silniční rozvolněná s lokálními hromadnými celky
Stávající urbanistická struktura:
centrální (pravobřežní) část sídla:
partie podél komunikace v blízkosti Vltavy si zachovává hromadný silniční charakter, struktura jádrové části je zcela proměněna novodobou výstavbou a vytváří kobercovou strukturu.
jihovýchodní partie při komunikaci na Novou Boubskou:
samostatné objekty volně uspořádané podél komunikace
partie při křižovatce komunikací na Nový Svět a Horní Vltavici:
hromadná silniční struktura
levobřežní část mezi řekou a komunikací na Horní Vltavici:
plošně rozsáhlá výstavba soustředěná podél obslužné komunikace
Dochovanost půdorysného typu:
historické jádro sídla: 2 velmi dobrá
JV partie při komunikaci na Novou Boubskou: 4 částečná
Architektonická charakteristika
Převažující architektonický typ historické zástavby:
převažující část sídla: šumavský roubený dům
centrální část sídla: zástavba první třetiny 20. stol s městskými prvky
Míra zachovalosti historického architektonického typu:
centrální (pravobřežní) část sídla: 4 částečná
původní stavební fond z velké části zaniklý či velmi silně narušený nevhodnými rekonstrukčními zásahy.
jihovýchodní partie při komunikaci na Novou Boubskou: 2-3 velmi dobrá – dobrá
původní stavební fond výrazné architektonické hodnoty mírně až středně narušený nevhodnými rekonstrukčními zásahy
partie při křižovatce komunikací na Nový Svět a H. Vltavici: 2-3 velmi dobrá – dobrá
dochovaný fond vysoké architektonické hodnoty lokálně mírně narušený rekonstrukčními zásahy.
Celková architektonická hodnota zástavby:
centrální část sídla: 4 velmi nízká
nový urbanistický soubor(jihovýchodně od sídelního jádra): 2 vysoká
Plužina
Typ plužiny: úseková a dělená úseková
Dochovanost plužiny: 4 částečná
Obecné zásady
Urbanistické:
části s dochovanou hromadnou silniční strukturou (severovýchodní část sídla):
viz Urbanistický manuál - zásady týkající se hromadných silničních vsí.
části sídla se stavbami volně řazenými podél komunikací – (při cestě na Nový svět): nestavět žádné objekty, případně viz Urbanistický manuál - zásady týkající se komunikačních sídel, nezahušťovat formu, zachovat rozvolněnou strukturu
části se zástavbou prostorově neuspořádanou (kobercovou), či řazenou podél komunikací – zahušťovat formu, kultivovat parter, vytvářet identifikovatelné veřejné prostory
Architektonické:
viz Architektonický manuál pro stavby oblasti šumavského roubeného domu, nejnižší stupeň přísnosti
výšková hladina – 1 np (v sídelním jádru případně i 2 np)
Oblasti krajinného rázu
Parametry
Celková architektonická hodnota zástavby: | |
nový urbanistický soubor(jihovýchodně od sídelního jádra) | 2 |
Dochovanost plužiny: | 4 |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | |
partie při křižovatce komunikací na Nový Svět a H. Vltavici | 2-3 |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | |
jihovýchodní partie při komunikaci na Novou Boubskou | 2-3 |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | |
centrální (pravobřežní) část sídla | 4 |
Dochovanost půdorysného typu: | |
historické jádro sídla | 2 |
Dochovanost půdorysného typu: | |
JV partie při komunikaci na Novou Boubsko | 4 |
Celková architektonická hodnota zástavby: | |
centrální část sídla | 4 |
Aktuality
-
Propagační leták
16. 9. 2010Do konce ledna 2011 vydá Správa NP a CHKO Šumava propagač… -
Nová knižní publikaci
16. 9. 2010…