KvC II (Dobrá)
Urbanistická charakteristika
Historický půdorysný typ: silniční jednořadá ves
Stávající urbanistická struktura: silniční jednořadá rozvolněná
Dochovanost urbanistického typu: 2 velmi dobře dochovaný
Architektonická charakteristika
Převažující architektonický typ historické zástavby:
smíšená forma alpského a šumavského roubeného typu domu
Míra zachovalosti historického architektonického typu: 1 výjimečná
podstatná část původní zástavby zanikla, existující objekty se dochovaly v autentické či stavebními úpravami poměrně málo proměněné podobě
Celková architektonická hodnota celku: 1 výjimečná
dochovaná zástavba disponuje vysokou architektonickou hodnotou, novostavba situovaná na jihovýchodním okraji enklávy svou pozicí vůči komunikaci a objemovým řešením respektuje charakter celku
Plužina
Typ plužiny: lánová
Dochovanost plužiny: 4 částečná
Obecné zásady
Urbanistické:
viz Urbanistický manuál – zásady pro sídla silniční jednořadá
Architektonické:
viz Architektonický manuál - stavby enklávy smíšené formy alpského a šumavského roubeného typu domu – „Dobrá“
Oblasti krajinného rázu
Parametry
Historický urbanistický typ: | silniční jednořadá ves |
Stávající urbanistická struktura: | silniční jednořadá rozvolněná |
Dochovanost urbanistického typu: | 2 velmi dobře dochovaný |
Míra zachovalosti historického architektonického typu: | 1 výjimečná |
Celková architektonická hodnota zástavby: | 1 výjimečná |
Typ plužiny: | lánová |
Dochovanost plužiny: | 4 částečná |
Aktuality
-
Propagační leták
16. 9. 2010Do konce ledna 2011 vydá Správa NP a CHKO Šumava propagač… -
Nová knižní publikaci
16. 9. 2010…